U16 Drenge Liga 1: Optakt til IF Lyseng/AGF vs. Vejle Boldklub

24. august 2018 kl. 20:24

Lørdag d. 25/08-18 kl. 15.00 spiller Vejle Boldklubs U16 Drenge Liga 1 hold turneringskamp mod AGF/IF Lyseng på Bane 1 ved Lyseng Idrætspark.

Det er to forskellige resultater fra første runde, som holdene har med i bagagen til denne kamp. Her slog fusionsholdet mellem AGF og IF Lyseng nemlig AC Horsens med 5-3 på udebane, hvor at Vejle Boldklub tabte 2-3 til FC Skanderborg.

Trænere med fælles fortid i LKB/Gistrup

Det bliver til et gensyn på sidelinjerne, når de to trænere på dagen mødes – både Jakob Lumbye, cheftræner for AGF/IF Lysengs hold, samt Malte Skau fra Vejle Boldklub, har nemlig været tidligere trænerkollegaer i nordjyske LKB/Gistrup, hvor de var tilknyttet hver deres hold. Omkring kampen udtaler Jakob sig:

Jakob Lumbye - Cheftræner AGF/IF Lyseng U16 Liga 1:

”Personligt glæder jeg mig meget til kampen imod Vejle Boldklub og min gamle trænerkollega Malte Skau. Jeg var ude at se deres kamp i søndags imod FC Skanderborg, som de endte med at tabe trods en flot kamp.

I forhold til kampen forventer jeg en tæt og spændende kamp. Jeg ved at Vejle Boldklub er dygtige, så alt den viden jeg har omkring holdet, kan sagtens være helt nytteløs frem imod vores indbyrdes kamp. Som jeg ser de to trupper, så bliver det et meget lige opgør, hvor begge hold kan løbe med sejren. Det handler om at være klar og bedst på dagen, da udfaldet i kampen kommer af resultatet på bolden og ikke dødbolds situationer.”

Kun ét tidligere møde i DBU-regi

I årgang 2003 har AGF og Vejle Boldklub tidlige kun mødt hinanden tidligere i én gældende kamp i DBU-regi gennem U13-U15 – det var i U15 Drenge Pokalturneringens semifinale for godt tre måneder siden. Her vandt AGF 1-0 på et mål i anden halvleg af Frederik Ihler. IF Lyseng og VB har ikke tidligere mødtes i hverken turnering eller pokalen i denne årgang.

Batughan Öksüm – Angriber Vejle Boldklub U16 Liga 1 udtaler:

”Omkring kampen, så forventer jeg først og fremmest, at vi får de tre point og vi kommer ud og er 100% klar til at smadre igennem også skal vi spille som et hold.

Omkring min egen indsats, så forventer jeg at score mål og spille som en del af holdet. Herudover kan tilskuerne se frem til en rigtig god kamp med masser af intensitet”.