Flemming Meldgaard Børneudviklingstræner U6-U12 Piger

image Flemming Meldgaard Børneudviklingstræner U6-U12 Piger
10. juni 2023 kl. 11:28

Vi vil meget gerne byde velkommen til Flemming Meldgaard, der fra d. 01/07-23 tiltræder som klubbens Børneudviklingstræner hos U6-U12 Piger.

Flemming er en erfaren herre, med UEFA A-træneruddannelse, som de sidste par sæsoner har været cheftræner for pigehold i landets bedste nationale pigerække – U16 Pige-DM & U18 Pige-DM. Herudover har han erfaring med træning af børn og har en god pædagogisk ballast med sig.

Børneudviklingstræneren er en ny rolle i klubbens pige-organisation. Rollen har fokus på at være trænerens træner og støtter med at udvikle vores dygtige fodboldpiger i børneafdelingen.

Klubbens pigeafdeling befinder sig i en rigtig flot udvikling – vi ser store årgange hos de helt yngste og selv hos de ældste børnehold vokser flokken.

Det er det fundament som Flemming og vores engagerede forældretrænere og ung-trænere skal udvikle til næste trin. Han vil være til stede på træningsbanerne sammen med trænere og spillerne og støtte omkring rammerne, så alle bliver dygtigere til at eksekvere træningspas med fokus på teknisk træning af den individuelle spiller.

Flemming vil være på banen til tre træningspas om ugen, hvor han i en struktureret plan vil komme forbi alle seks hold (U6/U7, U8, U9, U10, U11 & U12) i en aftalt frekvens.

Det vil være med til udvikle vores trænere, vores spillere og ensartetheden i vores træningsmiljø – hvilket kommer alle til gode.

Vi er rigtig glade for, at Flemming har valgt Vejle Boldklubs piger til og ser frem til at se ham på banerne.