Stillingsopslag: Børneudviklingstræner hos U7-U12 Piger i Vejle Boldklub

15. april 2023 kl. 09:25

Børneudviklingstræner hos U7-U12 Piger i Vejle Boldklub

Vejle Boldklub har regionens største U7-U12 pigeafdeling, som aktuelt tæller knap 130 medlemmer. I klubbens kommende strategiperiode søger foreningen at styrke udviklingen i afdelingen ved at tilknytte en børneudviklingstræner.

Klubben har forældretrænere til at træne pigerne på hver årgang i U7-U12 og det er blandt disse trænere og spillere, at børneudviklingstræneren skal ind og styrke det allerede eksisterende træningsmiljø. Vi vil på bedste vis sikre, at der er fokus på teknisk alderssvarende træning af den enkelte spiller og overskud til individuel coaching.

Mål – du lykkedes som børneudviklingstræner når du:

• Har en nær relation til forældretrænerne på de respektive årgange og du er deres sparringspartner omkring træningsplanlægning og eksekvering af øvelser med udgangspunkt i teknisk træning jf. klubbens strategi.

• Lærer fra dig – din viden om den gode træningskultur og det inspirerende miljø skal overføres til forældretrænerne, så både de og spillerne udvikler sig igennem en sæson.

• Udviser struktur i din træningsplanlægning og sætter retning gennem spillestilsprincipper. Du kan se styrkerne i både 3-mands-, 5-mands- og 8-mandsfodbold og kan tilpasse dine øvelser til at møde børnene i øjenhøjde.

• Kan rumme børn med forskellige sportslige udgangspunkter. Nogle piger kan have spillet fodbold i mange år, mens andre er knap så øvede.

• Bliver mødt med smil af spillerne til hver træning.

Børneudviklingstræneren er en træner på banen. Du vil til hvert eneste træningspas fra være forberedt helt ud til fingerspidserne og udvise overskud til både forældretrænere og spillere.

I perioden august-oktober samt april-juni forventes du at være på træningsbanen tre gange ugentlig. I november, februar og marts forventes du at være på banen to gange ugentligt. Juli, december og januar er som udgangspunkt uden fremmøde på træningsbanen. Denne tid bruges til sæson- og træningsplanlægning.

Du vil via en struktureret plan komme forbi alle holdene i en fast aftalt frekvens hen over sæsonen.

Af personlige kompetencer sætter vi pris på, at du er empatisk, tolerant, tålmodig, struktureret samt dygtig til at lære fra dig.

Af faglige kompetencer så brænder du for at træne netop dette alderssegment og er knivskarp inden for teknisk træning af den enkelte. Du er f.eks. inspireret af træningsfilosofier som Horst Wein eller Coerver i din træningstilgang. Du har desuden fokus på, at børnene skal blive fortrolige med bolden gennem spilsituationer og at bolden er i fokus så meget af træningstiden som muligt.

Tiltrædelse ønskes klar til den nye sæson 2023/24. Klubben tilbyder godtgørelse efter kvalifikationer.

Ansøgning og CV sendes til bestyrelsesmedlem Malte Skau på malte.skau@vejleboldklub.dk.