U13 & U14 Pigernes beretning fra Madsby Pige Cup

Kim Schwartz
09. juni 2023 kl. 21:42

Intro:

I år deltog VB med hele 10 hold til Madsby Pigecup, og var dermed den klub med flest tilmeldte hold. VB havde hold med næsten alle rækker fra U8 til U14. Så det er dejligt at der har været så stor opbakning til stævnet, og at man uanset hvor man befandt sig på anlægget altid kunne se VB Piger :-)

U8, U9, U10, U13 og U14 boede sammen på Ullerup Bæk Skolen, mens U12  boede på vandrehjemmet i Fredericia. Så dejligt at se den sociale omgang pigerne imellem når det ikke bliver spillet kampe. Der var fællesspisning i skolegården fredag aften, "træningskamp" i skolegården hvor både de små og store piger deltog og en masse andet leg og hygge.

Stor tak til alle ledere og forældre der deltog, og stor tak for den store forældreopbakning på sidelinjen. Vejret var jo endnu en gang med os, og det gør det hele lidt lettere og sjovere :-)

U13 Piger:

Spillede 8 mands, da der ikke var nok tilmeldte hold til 11 mands, men til gengæld masser af hold 8 mands rækken. Hele 7 puljer med 4 hold i hver, så i alt 28 hold og heraf flere elitehold, som var blevet fordelt i de enkelte puljer da eliterækken ikke blev til noget grundet for få tilmeldte hold. VB var i pulje med Amager Pigefodbold, Jægersborg Boldklub og Taulov Skærbæk IF Elite.

Lørdagens indledende puljekampe gav følgende resultater:

VB - Jægersborg Boldklub: 0-0

Taulov/Skærnæk IF Elite - VB: 0-3

VB - Amager Pigefodbold: 0-2

Resultaterne betød at VB gik i B-slutspillet hvor der søndag skulle spilles puljekampe igen, og derefter semifinale og finale.

Søndagens puljekampe i slutspillet:

Hørning IF - VB: 0-2

VB - FA2000: 0-0

En tæt pulje og VB vinder puljen med bedre målscore end FA2000, og skal spille semifinale mod Jægersborg Boldklub, som de allerede havde mødt om lørdagen, og spillet 0-0 med. Så der var lagt op til en spændende kamp, hvor der var gode muligheder for at spille sig i finalen. Desværre vandt Jægersborg Boldklub kampen 2-0 på to flotte mål (hovedstød på hjørne og langskud helt oppe i hjørnet af målet). Så "rejsen" stoppede for U13 pigerne i semifinalen, men de kan alle med god samvittighed tænke tilbage på en god og stærk indsats, hvor de gav alt hvad de havde i sig, men de var ved at løbe tør for kræfter efter en hård weekend...

U14 Piger:

Spillede 11 mands, hvor der var 17 hold fordelt på 4 puljer. Ligesom U13 var eliterækken heller ikke blevet til noget da der var for få tilmeldte hold. Så eliteholdende var fordelt i grupperne, ligesom de var på U13 årgangen. Vb var i pulje med Brønshøj Boldklub Elite, Sønderborg Fremad og Aalborg KFUM Sort.

Lørdagens indledende puljekampe gav følgende resultater:

Sønderborg Fremad - VB: 0-3

VB - Aalborg KFUM Sort: 4-0

Brønshøj Boldklub Elite - VB: 3-0

Så Brønshøj vinder puljen og går dermed direkte i A-slutspillet, og VB ender på 2. pladsen i puljen. Men pigerne fik scoret så mange mål i de to andre kampe i puljen, at de endte som bedste to'er i de fire grupper, og sikrer sig dermed den sidste billet til A-slutspillet. Så et nyt gruppespil ventede søndag, hvor vinderen af puljen gik direkte i finalen.

Søndagens puljekampe:

VB - Aalborg KFUM Hvid: 0-2

FC Midtjylland Elite - VB 0-3

Det var to gode modstandere, men kampen mod Aalborg KFUM Hvid var ikke retvisende, men de scorede, og det gjorde vi ikke - og så vinder man ikke. Kampen med FC Midtjylland Elite tabte vi 0-3 og må erkende at det var et meget stærkt hold, som også blev vinder af turneringen (vandt over Brønshøj Boldklub Elite i finalen). Selvom søndagen endte med to nederlag, og "rejsen" stoppede der, så er der grund til at fremhæve de positive sider. Søndagen bød på store udfordringer som skader, sygdom, målmandsskift og en anfører, der ikke kunne spille i "marken". Så set i det lys, sammenholdt med at ALLE piger kæmpede for holdet og gav sig 100%, viste holdånd og vilje - så er indsatsen godkendt.