Simon Aas Larsens oplevelse på DBU U15 Future Talentcentersamling

image Simon Aas Larsen U15 Drenge Liga
16. november 2019 kl. 19:21

Mandag d. 11/11-19 var Simon Aas Larsen fra Vejle Boldklubs U15 Drenge Liga trup af sted til Talentcentersamling med DBU for U15 Futurespillere. Det var han sammen med cirka 20 andre drenge fra de jyske klubber. Om oplevelsen beretter Simon følgende:

”Jeg har været til DBU Future Talentcenter Vest samling; det har været en rigtig fed oplevelse med nye bekendtskaber. Nogle kendte jeg fordi, jeg har spillet mod dem i U15 Drenge Ligaen. Vi var 22 spillere i alt, hvor jeg var den eneste fra Vejle Boldklub. Vi havde ét træningspas om formiddagen, derefter hvile og mad. Så skulle der spilles en kamp mod Kolding IF - den endte 5-2, hvor jeg spillede de sidste 40 minutter ud af 80 minutter, hvor vores hold vandt 4-1 mens det andet hold stod lige 1-1. Jeg synes det har været en rigtig fed oplevelse at trække trøjen over hovedet og se DBU-setup’et.”

Simon skiftede til Vejle Boldklub som U8-spiller fra Future Vejleklubben Bredballe IF. Som børnespiller dækkede Aas Larsen primært de offensive kantpositioner, mens han som ungdomsspiller først kom på backpladsen og sidenhen senest har spillet mere centralt i forsvarskæden.