U14 Drenge Blitz Cup for Elite hold i den forgangne weekend

image Vejle Boldklub U14 Drenge Liga 1
26. februar 2020 kl. 21:38

Søndag d. 23. Februar åbnede Vejle Boldklub endnu en gang op for et stævne med deltagelse af nogle af de bedste hold i norden. Danmark var repræsenteret ved FC København, AGF, Silkeborg IF, FC Roskilde og SønderjyskE. Fra Norge havde vi besøg af VB's tidligere Head of Coaching Søren Lykke, som drog til Vejle med sin nye klub FK Haugesund, imens Tyskland var repræsenteret af "Kult klubben" fra Hamborg, FC St. Pauli, der pt. er stærkest i sin årgang i Hamborg.

Vejret var ikke super, men det var til gengæld tilpas ok til at banerne kunne klare presset. Dagen forinden var banerne ikke i værdig tilstand til at kunne huse et elitestævne.

Holdene var fordelt i 2 puljer, og puljeplaceringen afgjorde hvilken placeringskamp hvert hold var berettiget til.

Pulje A endte som følger:

1. FC St. Pauli
  2. Vejle Boldklub
  3. FC Roskilde
  4. Silkeborg IF

Pulje B endte med:

1. FC København
  2. FK Haugesund
  3. AGF
  4. SønderjyskE

Slutplaceringerne blev som følger:

1. FC København
  2. FC St. Pauli
  3. Vejle Boldklub
  4. FK Haugesund
  5. 5.-6. AGF og FC Roskilde (3-3)
  6. Silkeborg IF
  7. SønderjyskE

Dermed fik vi i Vejle Boldklub afviklet et stævne på et rigtigt højt niveau, hvor både spillere, trænere, dommere og frivillige kunne berette om en succesfuldt stævne i VB Parken.

Flot indsats af Vejle Boldklubs U14 drenge, der slutter på en flot placering i et stærkt besat stævne. På dagen var VB's U14 mandskab suppleret af 2 gæstespillere fra lettiske Riga FC.