U14 Drenge Liga 1 sikrede sig 2. pladsen med sejr i sæsonafslutningen

image U14 Drenge Liga 1
12. november 2019 kl. 22:03

Vejle-egnens bedste U14 mandskab havde lørdag muligheden for at sikre sig andenpladsen i efterårets U14 Liga 1, da Middelfart G&BK gæstede VB Parken i sæsonens sidste spillerunde. Holdenes første møde endte med en deler på 3 - 3, så meget tydede på at dagens kamp igen ville blive en målrig affære.

VB U14 havde lagt op til en matchbold da holdet inden sidste runde var placeret på andenpladsen. Både Kolding IF og dagens gæster fra Middelfart, havde mulighed for at passere VB i tabellen på ligaens sidste spilledag. Dette krævede at VB satte points til mod Middelfart. De to klubber med tildelte "Wildcards" til licensrækken Liga 1, KIF og MG&BK, har begge spillet et flot efterår og lå/ligger begge foran licensklubberne Esbjerg fB og Haderslev FK.

Kampen blev i dag spillet på ny kunst i VB Parken. Det var meget tåget, men ellers lunt og tørt. I kampens indledning virkede VB en smule mærket af kampens betydning og Middelfart var mødt op vel-tændte og klar til at fighte sejren hjem. Middelfart har meget fart og fysik og det havde VB svært ved at matche. Middelfart bringer sig foran ved rækkens topscorer Viktor Munck. Først herefter fik VB rystet nerverne af tøjet og spillet flød bedre, dog med sporadiske kontrastød fra Middelfart. VB har flere chancer og flere store chancer efter hjørnespark. Det bliver også til en udligning efter et hjørnespark hvor Oskar Christiansen først dirigerer bolden på overliggeren og Gustav Petterson efterfølgende får lagt bolden i mål på riposten.

I anden halvleg starter VB bedst og kommer fortjent foran både 2 - 1 og 3 - 1. Herefter forsøger Middelfart at puste nyt liv i kampen og Middelfart får lidt heldigt/uheldigt reduceret til 3 - 2, efter hjørnespark der ramme en VB spiller og ryger i nettet. Usikkerheden bredde sig i VB truppen og få minutter senere får Middelfart udlignet til 3 - 3.

I kampens slutning fik vi set hvem der havde is i maven og VB's Sander Ravn og Tobias Lykkebak tog sagen i egne hænder hvor først en Middelfart spiller får sidste fod på et VB indlæg og til sidst er det Tobias Lykkebak der lukker kampen i overtiden med en scoring til 5 - 3 i VB's favør.

VB slutter derfor som 2'er. Efter at rundens andre resultater tikkede ind med uafgjort i EfB - FCM og en Kolding sejr over Haderslev, viste det sig at være en vigtig VB sejr, da en uafgjort (som stillingen var med 5 minutter tilbage af kampen) kun havde rakt til en 3. plads.

Dermed slutter efterårets Liga 1 og vintersæsonen kan se sin begyndelse. Næste udfordring for VB's U14 drenge er først en venskabskamp med den tyske kult klub FC Hansa Rostock lørdag d. 23/11 som optakt til det store blitz stævne i Vejle d. 24/11, hvor hele 9 U14 hold gæster VB Parken. De gæstende hold er AGF, FC København, Brøndby IF, Lyngby Boldklub, Esbjerg fB, FC Midtjylland, FC Hansa Rostock, Eimsbüttel TV og Holstein-Kiel.

VB stillede med:

• Gustav Knudsen (Future Vejleklubber: VB Moderklubben & Bredballe IF)
  • Mikkel Dahlgaard
  • Oskar Christiansen
  • Magnus Udengaard (Future Vejleklub: Hedensted IF)
  • Emil Klitgaard (Future Vejleklub: Vinding SF)
  • Aleksander Meiniche (Future Vejleklubber: Bredballe IF, VB Moderklubben & Jelling fS)
  • Gustav Petterson Future Vejleklub: Jelling fS)
  • Mads Krøldrup (Future Vejleklub: Hedensted IF)
  • Sander Ravn (Future Vejleklubber: VB Moderklubben & Bredballe IF)
  • Tobias Lykkebak (Future Vejleklubber: Engum UI & VB Moderklubben)
  • Victor Kjærsgaard (Future Vejleklub: Hedensted IF)