Julehilsen fra Vejle Boldklub 2018

22. december 2018 kl. 15:11

Kære VB’er

Vi er i høj fart på vej mod et nyt år, og som de fleste gør på denne tid, har vi også både kigget lidt tilbage på 2018, og kigget lidt ind i krystalkuglen for 2019. Sådan helt overordnet, så er det i hvert fald ALDRIG kedeligt at være i en fodboldklub J Vi vil gerne sige tak for året, der næsten er gået - her godt hjulpet af VB’s værdier.

Respekt
Som klub er vi afhængige af de frivillige kræfter, som dag ind og dag ud hjælper klubben med diverse opgaver, herunder de som  brugte nogle timer en adventssøndag på praktiske opgaver i VB Parken til vores frivilligdag. Særlig stor respekt for vores trænere og øvrige frivillige, der kommer fast i VB Parken og løber de ekstra meter for deres hold - uden jer ingen klub.

Passion
Det er også frivillige kræfter, der har stået bag VB Cup, som i en årrække har været afholdt over to dage i juni måned, og I sommerferien 2018 blev Fodboldskolen i Vejle Boldklub genoplivet – også af frivillige, som allerede har meldt ud, at successen gentages i 2019. Begge dele er til stor glæde for mange børn, og efter sigende giver det øget livskvalitet at lave den slags arbejde……

Ansvarlighed
Det har længe været tydeligt, at klubben havde behov for en ekstra kunstgræsbane, og vi er meget taknemmelige for, at en lille gruppe af personer påtog sig det store arbejde med fundraising og praktik omkring anlæggelsen. Banen er taget i brug, og vi arbejder på en indvielsesceremoni i det nye år.

Vindermentalitet
Efter et forrygende efterår i 2017, så det i foråret lige pludselig sort ud for vores 1. hold og for muligheden for vende tilbage til Superligaen. Men vi vendte den, og den 20. maj fejrede vi alle oprykningen - og vi er sikre på, at vi vinder kampe igen i foråret.

Vilje
Når det er mørkt og koldt som nu – eller under sommerens hedebølge, hvor banerne var hårde og tørre, er det måske ikke altid lysten, der får alle vores aktive medlemmer til at møde op og bærer dem igennem en hård træning, men de kommer igennem på noget større, og som er nødvendigt, når man træner så meget.

Glæde
Det er et stort privilegium at færdes blandt de unge, aktive mennesker, der befolker VB Parken, og det lyser ud af dem, at de trives i miljøet i klubben, og at de elsker fodbold.

Du og din familie ønskes glædelig jul og godt nytår fra bestyrelsen i Vejle Boldklub