Mindehøjtidelighed for Eigil Jensen på Vejle Stadion.

27. juni 2017 kl. 20:34

Den 19. juni mistede Nørreskoven en af sine helte. Eigil Jensen, Mr. VB, gik bort.

Igennem en menneskealder gav Eigil Jensen sig selv og sin tid til Vejle Boldklub.

Altid for klubben, aldrig for hæder.

Dansk Fodbold blev i årtier beriget af et menneske med perspektiv, kvalitet og kærligheden til fodbolden som udgangspunkt.

Som den gentleman Eigil Jensen var, ønskede han ikke, at der skulle være en masse opmærksomhed omkring sin begravelse.

Det respekterer klubben naturligvis, men bedømt på den mængde af henvendelser fra mennesker over hele fodbold-Danmark og fra udlandet som ønskede at vise deres respekt, har Vejle Boldklub valgt at afholde en mindehøjtidelighed den lørdag d. 1 juli fra klokken 10.00 til 12.00

Eigil Jensen dedikerede de sidste år af sit liv på at skabe Vejle Boldklub Museet, som findes på ”det gamle Vejle Stadion.”

Den 1. juli vil der i forbindelse med mindehøjtideligheden være mulighed for at kunne besøge museet og se det enorme stykke arbejde, som Eigil Jensen og andre gode kræfter har skabt, og som rummer et gensyn med den kultur, de oplevelser og spillere, som om nogen har formet vores 126-årige gamle fodboldklub.

Vejle Boldklub håber at se mange af Eigils samt klubbens, samarbejdspartnere, sponsorer, fans og venner i Nørreskoven denne lørdag d. 1. juli.

Mindehøjtideligheden vil foregå på det nye Vejle Stadion.

Ære være Eigil Jensens minde.

Yderligere information kan hentes ved VB-formand Knud Engedal på 22 22 27 09