Nyt fra bestyrelsesmødet d. 4.2.

05. februar 2020 kl. 12:14

Der har været afholdt bestyrelsesmøde tirsdag d. 4.2.2020.

Bestyrelsen følger her op på de væsentligste emner på dagsordenen:

Besøg af VB-ambassadører

I forbindelse med sommerfesten i 2019 for børn- og ungdom blev der udpeget otte VB-ambassadører i aldersgruppen U13-U15. Ambassadørerne har blandt andet til opgave at komme med forslag til bestyrelsen til, hvordan vi kan gøre VB til en endnu bedre klub.

Det var en fornøjelse, at få besøg af nogle velforberedte ambassadører til vores møde. Samstemmende udtrykte de glæde ved at spille i VB, og især sammenholdet og fællesskabet på de enkelte hold, blev fremhævet som noget særligt positivt.

På ønskelisten står bl.a. flere sociale arrangementer på tværs mellem årgange og køn, så det arbejder vi hen imod.

Endeligt var der en rigtig god snak rundt om bordet omkring pige kontra drengefodbold for de berørte alderstrin. Blandt andet med afsæt i forståelsen af skellet mellem moderklubben og den professionelle afdeling, og hvilken betydning det har for setup mv.

Vi har nogle unge mennesker, vi kan være stolte af i VB, og vi ser frem til at bevare ordningen med VB-ambassadører, så ungdommen også fremad har et talerør til bestyrelsen.

Ungsenior/senior herrer

Som nævnt i tidligere bestyrelses-orienteringer, har vi arbejdet med kvinde/pigestrategi i en periode. Strategien præsenteres for trænere/ledere d. 22.2. på et fælles møde.

På vores kommende møde i marts tager vi hul på et tilsvarende strategiarbejde for vores U17/U19/Herresenior-afdeling.

Vi har sagt farvel til Jan Knudsen som afdelingsleder, og søger pt. efter en ny afdelingsansvarlig. Tak for indsatsen til Jan.

Stævner i VB Parken

VB Parken ligger i øjeblikket kunstgræs til en række større stævner. Formatet for stævnerne kaldes ”Blitz”, og dækker over en hurtig stævneafvikling med matchning med nogle af landets bedste mandskaber på de respektive årgange.

Stævnerne er blevet en stor succes både indenfor stregerne, men også udenfor med stor aktivitet og omsætning i cafeteriet.

U14-drenge har allerede afholdt to Blitz-stævner i 2019, og i søndags fik U13-drengene besøg af Brøndby, FCK, OB, AGF, FCN, Esbjerg og Lyngby.

Søndag d. 23. februar er U14-drengene igen værter for bl.a. St. Pauli, Holstein Kiel, FCK, AGF m.fl.

Søndag d. 1. marts får vi også lejlighed til at prøve konceptet af på pigesiden, hvor U14 bliver værter for blandt andet Fortuna Hjørring, Aab, Helsingør og BSV.

Så en opfordring herfra til at besøge VB Parken, og se ungdomsfodbold på højeste niveau.

Oprydning på banerne

Slutteligt lige en opfordring til, at alle bidrager til, at holdskifte mv. på banerne løber så godt som muligt:

• ALLE hold skal rydde op efter sig, og flytte mål ud til siden efter træning. Også hvis man – mod forventning – skulle komme til en uryddet bane
  • Er man sidste hold på træningsanlægget skal lyset slukkes
  • Finder man træningsrekvisitter/bolde, som er efterladt på banerne ved et uheld – så tager man naturligvis tingene med ind til boldrummet

// Bestyrelsen