U15 Liga vandt ”Den Jyske Klassiker” mod AGF

image U15 Drenge Liga
25. september 2019 kl. 18:17
Stærk indsats af drengene!

U15 Liga vandt ”Den Jyske Klassiker” mod AGF

Vejle Boldklubs U15 mandskab var lørdag formiddag værter for ”Den Jyske Klassiker” mellem Vejle Boldklub og AGF. Inden kampen lå klubberne hhv. nr. 4-5 i den nyoprettede landsdækkende eliterække, U15 Liga, hvilket kunne udmønte sig i en spændende kamp.

Kampen startede med Vejles U15 drenge i teten og der gik ikke ret længe, før et godt presspil lykkedes og man kunne spille Jonathan Mathys fri i en 1v1 situation. Her reagerede Jonathan instinktivt på smukkeste vis og bragte VB foran 1-0 efter 4 minutters spil. Den efterfølgende periode havde VB´s drenge mange store chancer for at bringe sig yderligere foran, men en korrekt dømt offside-kendelse og gode redninger fra den meget velspillende AGF-målmand, Jonathan Hutters, gjorde at målene måtte vente på sig.

Der skulle gå 22 minutter før Victor Snoghøj bragte Vejle foran 2-0 på et flot forarbejde af først Rasmus Lundsgaard og dernæst Mohammed Tamim.

Efter 2-0 målet kom AGF bedre med, da de gik højere i deres pres, hvilket gjorde det svært for VB-spillerne at få deres opbygning spil til at fungere; dog havde VB drengene flest og størst chancer.

I anden halvleg gentog spillet sig: VB havde mest spil og flest chancer og her måtte udeholdet igen give store high fives, til deres dygtige keeper, som holdte VB fra at score flere mål. Midt i anden halvleg bragte AGF dog spænding til kampen, da deres velspillende 10ér, Emil Dissing, driblede to mand og med et afrettet skud reducerede til 2-1. Dog skulle der ikke gå ret længe, før Axel Mors på glimrende vis spillede Mohammed Tamim alene med målmanden; Tamim var iskold i situationen og loppede bolden fornemt i mål til kampens slutresultat 3-1 til VB.

Vejle Boldklub startede med følgende spillere:

• Axel Mors
  • Jonathan Mathys
  • Lasse Flø (Future Vejle Klub, Hedensted IF)
  • Lukas Henriksen /Anfører (Future Vejle Klub, Bredballe IF)
  • Mohammed Tamim
  • Nikolaj Bertelsen (Future Vejle Klub, Bredballe IF)
  • Rasmus Lundsgaard
  • Rune Grønnemark Jensen
  • Silas Valbak (Future Vejle Klub, Hedensted IF)
  • Theis Eskildsen (Future Vejle Klub, Vinding SF)
  • Theo Laursen (Future Vejle Klub, Bredballe IF)

På udskiftningsbænken: (alle benyttet)

• Marcus Andersen (Future Vejle Klub, Vinding SF)
  • Simon Aas Larsen (Future Vejle Klub, Bredballe IF)
  • Victor Snoghøj (Future Vejle Klub, Vinding SF)

Trænerteam:

• Cheftræner: Anders Paulin
  • Assistenttræner: Mikkel Spatzek

Læs her hvordan AGF oplevede kampen.

Læs her hvilke spillere fra Vejle Boldklubs U15 Liga trup, der er inde omkring DBU.

Kan du, da begge hold i denne årgang mødte hinanden til finalen til IberCup i 2016?