Vejle Boldklub U16 Drenge Liga 1 vinder puljen

20. juni 2018 kl. 07:04
De kvalificerer sig til finalen om det Jysk-Fynske Mesterskab!

Lørdag d. 16/06-18 fandt et drabeligt opgør sted på Kolding IF’s anlæg. Med bare ét point kunne Vejle Boldklubs U16 Liga 1 hold nemlig sikre sig selv en rigtig flot puljesejr foran puljens to andre DBU A-licensklubber, AGF & SønderjyskE.

Kolding IF derimod kæmpede hårdt for at slutte i top tre, hvilket de skulle bruge en sejr til. Så der var alt at vinde for begge klubber, samtidig med at det var et lokalopgør i regionen – what’s not to like?

Blod på traktoren

Der var knald på fra første fløjt. Hjemmeholdet pressede højt og skød lange bolde af sted mod deres fysisk stærke angribere, hvilket skabte mange dueller og hovedstød. VB’s midtermand i bagkæden, Lucas ”Traktoren fra Agerbæk” Nielsen, blev slået groggy i en sådan duel – da han rejste sig igen, var det med blodet dryppende ud af et flækket øjenbryn og så var det ud til behandling, mens Magnus Ladekjær kom ind i bagkæden.

Ingen Joga Bonito i Kolding denne dag…

Hvis tilskuerne var ankommet for at se joga bonito bold, måtte man hellere finde en anden kamp. Hvis man derimod mere var til klassisk engelsk fodbold var man det rette sted. Der blev gået til stålet og til trods for flere noget hårde dueller og tacklinger, forblev ostemaden i dommerens ”madkasse”. Et mistimet indgreb efter en høj lang bold, skabte en rigtig stor chance til KIF’s centerforward, Henrik Zaulich Madsen, men godt forudseende målmandsspil fra VB’s keeper, Magnus Nissen, forhindrede hjemmeholdet i at komme foran. Kampen igennem var samme Magnus Nissen en sikker og afgørende skanse for det rødklædte udehold.

Fritsen og Maskinen pressede KIF til selvmål

Da kampen var tæt på halvlegs-gongongen, slog VB et afgørende gennembrud i KIF’s venstre side. Christian Fritsen flænsede igennem på kanten og smækkede et indlæg mod forreste område. Her kom ”Maskinen fra Filskov”, Thomas Junge, buldrende frem i et målrettet og nådesløst pres mod bolden. En KIF-forsvarsspiller kom i mellem, men blev fortvivlet, hvilket endte med, at han hårdt presset, skubbede bolden ind over egen mållinje! Forløsningen var stor på VB-sidelinjen og pausen ankom kærkomment.

Lucas Nielsen var blevet lappet sammen igen til anden halvleg, hvilket betød at han gled ind i bagkæden igen, i stedet for anfører Christian Skou, der fik en pause. Ind sammen med ”traktoren” kom holdets schweizerkniv og alt-mulig-mand, Kasper Lange, på den ene wingback i stedet for altid hårdtarbejdende Christian Fritsen.

Taktisk afslutning på kampen

Taktikken til anden halvleg var at stå stramt i kæderne, lukke af centralt, lukrere på kontrastød og være der ét hundrede procent i duellerne. Planen lykkedes næsten til perfektion – kontrastødene gav én friløber til target-man Mads Christiansen og vævre Christoffer Simonsen fik ligeledes to meget store muligheder i forbindelse med de giftige omstillinger – men de afgørende slangehug manglede det sidste bid! I kampens sidste periode blev Mikkel Kraul sendt ind i angrebet, for at se om han kunne lukke og slukke ballet – men kontramaskinen fik ikke lukket kampen endeligt. Heldigvis for Vejle Boldklub manglede Kolding IF, idéer til at åbne den taktisk stramme organisering. Det blev ved lige-ved-og-måske-næsten for hjemmeholdet, primært gennem dødbolde, hvilket gjorde, at en tæt kamp endte med en 0-1 sejr til Jyllands Rubin.

Vejle Boldklub stillede med følgende spillere:

• Magnus Nissen
  • Lucas Nielsen
  • Christian Skou /Anfører (Future Vejle klub Bredballe IF)
  • Søren Juul
  • Christian Fritsen (Future Vejle klub Ammitsbøl-Egtved)
  • Jonas Moos
  • Hans Høllsberg (Future Vejle klub Juelsminde IF)
  • Thomas Kristensen
  • Thomas Junge
  • Mads Christiansen (Future Vejle klub Ammitsbøl-Egtved)
  • Christoffer Simonsen (Future Vejle klub Bredballe IF)
  • Magnus Ladekjær (Future Vejle klub Vinding SF)
  • Kasper Lange (Future Vejle klub Bredballe IF)
  • Mikkel Kraul (Future Vejle klub Juelsminde IF)

Puljevinder og klar til finalen og det Jysk/Fynske Mesterskab!

Finalen om det Jysk/Fynske Mesterskab i U16 Liga 1 foregår søndag d. 24/06-18 kl. 14.00 mod Randers FC på Gipo Arena – Klochsvej 25, 7441 Bording.

Netop Randers FC og Vejle Boldklub spillede mod hinanden i en træningskamp tidligere på året – hvordan det gik, kan der læses mere om her: