Ny træner i VB

Her finder du en række nyttige informationer, når du er ny træner:

Kontrakt / udbetaling af godtgørelse

• Inden du starter som træner i Vejle Boldklub laver du en aftale med den pågældende afdelingsleder, hvorefter kontoret udarbejder en kontrakt ud fra det aftalte, som du skal underskrive.
  • Det er dit ansvar at få underskrevet kontrakten, og du kan ikke få godtgørelse, hvis din kontrakt ikke er underskrevet ved ansættelsen.
  • 8 dage inden du skal have udbetalt din godtgørelse, jf. din aftale, skal du aflevere et udfyldt godtgørelsesskema til kontoret – skemaet finder du på vejleboldklub.dk/medlemmer/trænere/godtgørelsesskema. Det er dit ansvar, at skemaet er udfyldt korrekt, og hvis du har spørgsmål, kan din afdelingsleder hjælpe.

Opgavebeskrivelse

• Det er vigtigt, at du får din afdelingsleder til at gennemgå din opgavebeskrivelse og klubbens værdier, så du ved, hvad vi forventer af dig.

Kontaktinfo

• Når du har underskrevet og returneret din aftale, opretter kontoret dig som træner i VB, og i samme forbindelse får du en DBU profil, hvis du ikke allerede har en i forvejen.
  • Det er vigtigt, at du holder dine kontaktinfo på din DBU profil opdateret – så vi sikrer, at det er korrekt information, der fremgår af hjemmesiden.

Børneattest

• Vi indhenter børneattest på alle trænere, og det betyder, at du modtager en anmodning fra politiet i din e-boks, som du skal godkende asap, da den udløber i løbet af nogle dage, og i så fald skal kontoret starte proceduren forfra.

Nøglebrik

• Når du starter får du en nøglebrik til dørene i VB Parken.
  • Du skal aflevere din nøglebrik på kontoret, når du ikke længere skal være træner i VB.

Sæsonkort

• Som træner i Vejle Boldklub modtager du hvert år et sæsonkort til 1. holdets kampe på Vejle Stadion.
  • Alle spillere får også et sæsonkort, når de har betalt kontingent, og det er dit ansvar at uddele dem til dine spillere. Kontoret beskriver proceduren hvert år op til sæsonstart.

Kampklar

• Alle hold benytter Kampklar til kommunikation spillere og trænere imellem.
  • Når du har returneret din underskrevne kontrakt til kontoret, bliver du oprettet som træner i DBU's system, og så er du automatisk på Kampklar.
  • Din afdelingsleder eller dine trænerkolleger kan hjælpe dig i gang, hvis du ikke kender det.

Tøjpakke

• Som træner i VB får du en tøjpakke – indhold afhænger af din aftale.
  • Du kan prøve tøjet hos materialekoordinatoren, så du får den rigtige størrelse.

Facebook og hjemmeside

• På vejleboldklub.dk finder du mange nyttige informationer:
    • Under ”medlemmer/trænere” er der meget relevant info.
    • Under de enkelte hold under henholdsvis "SENIOR", ”PIGER” og ”DRENGE” finder du kontaktinfo på øvrige trænere.
    • Under ”klubben” finder du diverse oplysninger som adresse, kontaktinfo på forskellige nøglepersoner, bestyrelse mm.
    • Du kan også finde baneplanen, hvor du kan se, hvor og hvornår de enkelte hold træner.
  • Du har pligt til at melde dig ind i Facebook gruppen ”Vejle Boldklub træner/ledergruppe”, da det er her vi kommunikerer om vigtige forhold for trænere.
  • Du kan også følge ”Vejle Boldklub – moderklubben”, hvor vi fortæller om stort og småt.
  • Tilmeld dig gerne Future Vejles nyhedsmail på futurevejle.dk – her kommer en masse gode tilbud både til dig som træner og til dine spillere. Future Vejle er VB’s klubsamarbejde.

Nøglepersoner

Din afdelingsleder skal introducere dig til følgende personer:

• Administration (medlemsregistrering, kontingentbetaling, udbetaling af godtgørelser, nøglebrikker, kontrakter mm).
  • Bane- og kampfordeler (træningstider, turneringstilmelding, kampafvikling, dommerpåsætning).
  • Materialekoordinator (bestilling af materialer, udebanetøj, diverse til lægetaske).
  • Cafeteriaansvarlig (holdspisning, booking af cafeteria).
  • Trænerkolleger (sparring, samarbejde mm).

VB Parken

Din afdelingsleder skal give en rundvisning i VB Parken, så du kender:

• Baneoversigt
    • Banerne i VB Parken er nummereret, og der hænger en oversigt i gangen ved indgangen.
  • Lys kunstbaner
  • Boldrum
    • I boldrummet har hver årgang et skab med nøgle til og en boldvogn.
  • Omklædningsrum
    • Kampfordeleren tildeler alle et omklædningsrum ifm. træning og kamp. Du er ansvarlig for at dine spillere efterlever reglerne ifm brug af omklædningsrum.
  • Kontor / brevbakker
    • På gangen på 1. sal ligger kontoret, som er daglig bemandet.
    • Udenfor kontoret er et skab, hvor hver årgang har en brevbakke
  • Skab 1
    • Materialeforvalteren lægger bestilte ting til afhentning i ”skab 1”, som er nederste skab til venstre på gangen udenfor boldrummet. Nøglen til skabet ligger i Materialekoordinatorens brevbakke i skabet udenfor kontoret på gangen på 1. sal. HUSK at lægge nøglen retur.
  • Mødelokale
    • Mødelokalet på gangen på 1. sal kan bookes ved at skrive sig på listen, hvis der er fri i det pågældende tidsrum.

Hvis noget er uklart, er du altid velkommen til at kontakte din afdelingsleder.