Fra KoldingQ til VB

Oliver Lundgaard, og Ole Kristensen
07. september 2018 kl. 18:58

En af de nye spillere, som efter sommerferien har valgt at tørne ud for VB’s 1. divisionshold, er Cecilie Themsen.

Cecilie er 18 år og startede karrieren i Hedensted, hvor hun stadig bor.

Talentet førte hende til Middelfart som førsteårs U-15 spiller, hvorefter hun blev hentet af KoldingQ til U-18, hvor hun har været med til at vinde DM to gange – det sidste halve år som anfører.

Efter sommerferien rykkede det unge talent så til Vejle Boldklub som senior.

”Jeg ville gerne tættere på min bopæl, og jeg går jo også i skole i Vejle, ligesom jeg gerne ville fortsætte på højt niveau,” siger Cecilie om skiftet. ”Samtidig lød det som et spændende projekt, man har gang i i VB, og jeg fik et super indtryk af træner Jan Erik Simmelhag. Det er også nogle dygtige piger, og jeg er blevet taget godt imod.”

Cecilie går i 3. g på Rødkilde Gymnasium og tænker, at det første år, efter huen er i hus, nok går med arbejde og rejser.

På banen er Cecilie Themsen en alsidig pige:

”Jeg startede oprindeligt som back og midterforsvarer, hvorefter jeg blev omskolet til angriber. I Kolding har jeg så spillet wingback og defensiv midtbane. Men jeg mangler endnu at stå på mål,” smiler Themsen.

Hedensted-pigen ser sine forcer i sit gode overblik samt i hurtigheden, mens hendes svaghed naturligt nok i øjeblikket er manglende kamptræning. Hun fik nemlig opstarten spoleret af en træls skade og er først nu for alvor klar til at byde sig til på 1. divisionsholdet.

”Jeg sætter mig små mål ad gangen,” fastslår Themsen. ”Jeg vil hele tiden gerne udvikle mig og være der for holdet. Vi skal have VB’s førstehold op at stå igen og gerne være rigtig stærke om et par år!”

Tekst: Ole Kristensen