VB museum

VB museum, uden fortid......ingen fremtid

Museums-udvalget 2022.
Fra venstre: Jørgen Markussen, Iver Schriver, Knud Herbert Sørensen, Mogens Christensen (formand), Kurt Kristensen og Ulrik le Fevre.

Åbningstider: Museet har åbent 2 timer før hver hjemmekamp i 1. division / Superligaen og en 1 time efter kampen.

Der kan også aftales tid til fremvisning ved henvendelse til Mogens Christensen.

Vejle Boldklubs Museum er under stadig udbygning.

Det er et initiativ under Vejle Boldklub, der har til formål at formidle Vejle Boldklubs historie til alle interesserede.

Løbende indsamler Vejle Boldklubs Museum effekter.

Museet er i besiddelse af et meget stort materiale, som man til stadighed søger at udbygge.

Specielt søger museet gamle sports rekvisitter som fodboldstøvler med læder knopper, benskinner, ældre Vejle Boldklub fodboldtøj, læder fodbolde med snøre, skriftlige materialer om Vejle Boldklub, herunder årsskrifterne fra 1950'erne.

Vejle Boldklub blev stiftet 1891 og det var en cricketklub de første 12 år, så cricket udstyr fra den tid har også interesse.

Skulle nogen have lyst til at udlåne eller evt. donere sådanne effekter til Vejle Boldklubs Museum, bedes man kontakte:

VB´s Museum, Helligkildevej 2, 7100 Vejle

Mogens Christensen