NYE TRÆNERE PÅ PLADS TIL KOMMENDE U15 LIGA 1 PIGERNE.

10. juni 2023 kl. 12:23

Det er med stor glæde, at vi kan præsentere det nye team for vores kommende U15 Liga 1 piger i Vejle Boldklub.

Gregers Andersen som cheftræner og Kim Schwartz som ass./holdleder.

Gregers er en træner med erfaring fra højere niveau, derfor har vi også store forventninger til at vi går et niveau op i både vores miljø og styrke omkring pigerne på U15.

Lidt facts om Gregers:

Gregers spillede ungdomsfodbold i AAB i hele sin ungdom fra han var 10-20 år og var blandt andet med til at vinde DM for både U17 og U19. Som senior nåede han et par træningskampe på Superligaholdet, inden skader satte en stopper for sin udvikling. Herefter spillede han et par år i 2. division for Nørresundby Boldkub og FC Nordjylland, inden han tog til København og spillede Danmarksserien i 1,5 år for Frederiksberg boldkub (FB)

Gregers har via DBUs træneruddannelsessystem de sidste par år taget en række kurser, der betyder, at han d.10. juni skal til eksamen for at få UEFA B-Trænerlicens.

Privat er Gregers ansat som kulturforsker på Aalborg Universitet, er gift og har to døtre.

Gregers Andersen udtaler:

"Da VB fortalte mig om klubbens ambitioner om at skabe et miljø for u15-pigespillere, der er på niveau eller lige under det niveau, der findes i de bedste (licens) pigeklubber i Danmark, var jeg ikke i tvivl om, at det var det rigtige næste skridt for mig som træner. Klubbens ambitioner flugter således godt med mine egne ambitioner om fortsat at uddanne mig som træner, og giver mig mulighed for at skabe og træne en trup af piger, som har fodbold som deres første sport, brænder for at blive bedre, og derfor er klar på at træne 3 gange om ugen."

Lidt facts om Kim Schwartz:

Kim har været i klubben i flere år, og det er vi rigtig glade for, Kim har bestemt en stor andel i at vi har styr på pigerne og alle de praktiske ting omkring pigerne, derfor er vi super glade for at Kim vil fortsætte i VB.

Kim Schwartz udtaler:

"Jeg har fulgt pigerne siden U10 og de sidste sæsoner som assistent for Troels Troelsen. Det er en stærk trup, Troels afleverer, og en trup, der har udviklet sig rigtig meget de sidste par sæsoner. Så det var nemt at takke ja til tilbuddet om at fortsætte som assistent for Gregers, da grundstenene er lagt til at tage holdet det næste skridt – en opgave som jeg finder spændende og udfordrende og som vi med en fælles indsats (trænere og spillere) kan løse…"

Vi forventer os rigtig meget at den nye sæson.

- Vi spiller U15 Liga 1

- Miljøet omkring pigerne bliver helt i top

- Vi vil have områdets/kommunes bedste tilbud for U15 Liga 1 piger

- Vi vil også bruge denne trup til at udvikle flere pige/kvinde trænere(som pt. er under uddannelse i VB)

Til sidst vil vi gerne informere om første åbne træning for kommende U15 pigerne i VB.

- Vi holder første åbne træning for interesserede piger onsdag d. 21. juni kl. 18.45 - 20.00 i VB Parken

For nærmere information, kontakt gerne sportschef Benny Gylling - 26167449 eller bg@vejleboldklub.dk