Vejle boldklub deltog i Veronacup 2023

image Vejle boldklub deltog i Veronacup 2023
23. oktober 2023 kl. 19:42

Søndag den 15 oktober indtog mere end 4000 fodbold glade piger og drenge Italien for at deltage i dette års Verona CUP ved Gardasøen.
Vejle boldklub var også repræsenteret med et pigehold som stillede op i U13. Holdet var et mix af U11 til U14 piger.
Pigerne var max klar da første kamp blev fløjet igang, og spekulationerne fra forældrenes side, om hvordan de ville spille samme og “finde” hinanden på banen som et hold der skulle spille sammen for første gang, var ikke at spore på banen. Holdet dominerede fra start med et flot samspil, aflevereringer og sammenhold.
De mødte ene danske hold (Albertslund, Nexø, Mejerup, Dalum 1, Dalum 2 og FC Thy)
Pigerne spillede sig ubesejret til semifinalen, hvor de spillede stævnets mindst prangede præsentation. Pigerne var nervøse, og det var tydeligt at se på deres spil, at nerverne sad udenpå tøjet. Vi vandt kampen til trods og i finalen skulle de møde FC Thy.
VB kom hurtigt foran 1-0 allerede fem sekunder efter kampen var fløjtet igang.
Pigerne spillede rigtig flot sammen, havde mange chancer og fik erobret og lukket modstanderne af i deres kontra.
VB’s resultater fra stævnet
3-1 semifinalen
6-1 finalen

Holdet endte med en målscore på 31-5 efter seks kampe.

Et gennemført stævne og en mindeværdig uge for forældre, søskende og spillere.