Nye corona-tiltag d. 19.9

19. september 2020 kl. 11:14

Myndighederne fremlagde fredag d. 18.9 nye nationale corona-restriktioner, som gælder fra lørdag den 19/9 kl. 12 og foreløbigt frem til søndag den 4. oktober. Restriktionerne har på flere måder betydning for fodboldens verden, og således også for VB og VB Parken:

Afvikling af kampe og stævner:

• Der må max være 50 aktive personer involveret i træning, kampe og stævner. Aktive personer tæller spillere, udskiftere, trænere, dommere og frivillige, der er involveret i aktiviteten.
  • I forbindelse med kampe og stævner kan der dog fortsat gøres brug af dispensationen fra forsamlingsforbuddet, så i alt 500 personer må være samlet. Det er dog vigtigt, at tilskuere kun opholder sig i afmærkede tilskuerområder, at der er minimum 2 kvadratmeter per person i tilskuerarealet, at der er minimum 1 meters afstand mellem hver tilskuer, og at alle tilskuere sidder ned på stole, hvis der ikke er en fast tribune.
  • Der er afmærket tilskuerearealer (hjemmehold/udehold) på bane 1 og på terrassen. Ved alle andre baner skal tilskuere sidde ned.

Træning

• Forældre skal aflevere og hente på parkeringspladsen, og kan derfor ikke overvære træningen.

Cafeteria:

Cafeteriet i VB Parken er underlagt samme retningslinier som restaurationsbranchen. Det betyder, at alle gæster i klubhusets 1. etage ville skulle bære mundbind, når cafeteriet har åbent.

Det har bestyrelsen vurderet, vil være umuligt at efterleve i praksis.

• Derfor vil cafeteriet være lukket i perioden frem til d. 4. oktober
  • Alle holdspisninger og andre sociale arrangementer i klublokalerne aflyses frem til d. 4. oktober