VB ansætter scout med fokus på kvinde/pige spillere

image Jens Martin Steenhold
Jakob Thygesen
21. juni 2022 kl. 21:58

I bestræbelserne på, at styrke det sportslige setup omkring kvinde/pige fodbolden, har Vejle Boldklub indgået en aftale med klubbens nuværende U18 assistenttræner Jens Martin Steenhold, således at han i stedet fremover vil varetage rollen som scout for klubben, med fokus på tiltrækning af spillere til klubbens hold i U16, U18 og senior.

Jens kommer med stor indsigt i kvinde/pige fodbold, der bl.a. er funderet i en baggrund som pige træner igennem 14 år. Han har primært slået sin folder i Taulov Skærbæk IF, men hans store interesse for kvinde/pige fodbolden generelt, har bragt ham vidt omkring på mange stadions. Herunder har han igennem de sidste 6 år ageret coach for en række piger, der har haft et ekstraordinært ønske om at få det maksimale ud af deres talent.

Med hans indgående kendskab til pigefodbolden og de enkelte spillere, så håber Vejle Boldklub at Jens vil kunne bidrage til, at flere piger i de nævnte årgange vil vælge at tage den røde trøje på.