Flere "nye" ansigter hos pige-/kvindeafdelingen

24. august 2021 kl. 20:07

Du kan ske at møde en del nye ansigter i Vejle Boldklubs pige/kvindeafdeling. Der er nemlig skiftet en del ud på trænerposterne hos både U13/U14, U15/U16, U18, mens der også er kommet en assistent til på 2. divisionsholdet.

Hos U13/U14-pigerne er det dog et velkendt ansigt der nu huserer sammen med den øvrige flok. Troels Troelsen er nu med ombord her. Han forbliver stadig træner på U11/U12-årgangen. Denne søgning passer sportslig ansvarlig, Lennart Lindsted, godt:

"Troels har været i Vejle Boldklub gennem mange sæsoner nu. Han er anerkendt for sit arbejde i klubben, og jeg er derfor yderst tilfreds med at Troels har sagt ja til at "dobbelt-jobbe".

Hos U15/U16-pigerne er Finn Bendorf stoppet for at have en funktion i klubben, der er noget mindre tidskrævende. Der har givet plads til et spændende navn. Tobias Sax Møller er flyttet til byen, og han har fået en aldeles flot start med sejre i de to første kampe. Han har tidligere været i B93 på drengesiden, men vil nu altså prøve kræfter med pigefodbolden. Lennart Lindsted udtaler:

"Tobias har været et spændende bekendtskab. Han har styr på tingene, og er heldigvis ydermere en rigtig dygtig fodboldtræner. Han får rigtig fine ord med på vejen fra sin tidligere klub. Jeg er også stolt over, at vi igen kan tiltrække kapaciteter fra drengefodbolden. Det er endnu et signal om, at pigefodbolden er i vækst og mere interessant end tidligere".

Vores U18-piger har også sagt farvel til det tidligere trænerteam. Ny mand i spidsen for holdet er Danny Gude. Danny har været i KoldingQ gennem en årrække, og skal nu se om han kan gøre spillerne klar til seniorfodbold. En glad Lennart Lindsted udtaler:

"Jeg kender Danny fra KoldingQ, hvor jeg sad i samme funktion som her i klubben. Danny er enormt engageret og kan sit fodboldfaglige kram. Han er nu tilbage efter lidt småskavanker i kroppen, og igen er jeg glad for at vi kan trække på kapaciteter fra de elitære klubber i området. Danny skal nok vise sit værd, samt blive en gevinst for Vejle Boldklub".

Sidst men ikke mindst, så har Finn Bendorf sagt ja til at hjælpe omkring 2. divisionsholdet. Finn har fået mere arbejde udenfor fodboldbanerne, men ville gerne være med i et omfang, hvor dagligdagen kan hænge sammen.

"Finn har leveret varen på U15-årgangen inden sommer. Han er målrettet, ambitiøs og går altid med hovedet forrest i nye udfordringer. Jeg er glad for, at Finn stadig er en del af Vejle Boldklub, og endnu mere glad for, at Søren Peter nu har en assistent til 2. divisionsholdets spændende efterårssæson".

Velkommen til alle mand.